REVIEW: MIJN ROME - SASKIA BALMAEKERS

Als er iemand is die zich Italië expert mag noemen, dan is het schrijfster, journalist en blogger Saskia  Balmaekers. Haar liefde voor dit prachtige land bezingt ze al meer dan 7 jaar op haar populaire blog Ciaotutti.nl en in haar boeken 'Ciao tutti' en '101 mooiste plekken van Italië'. Onlangs rolde haar derde opus van de pers: 'Mijn Rome', een gids van de Eeuwige Stad geschreven vanuit een jarenlange persoonlijke beleving. Wij hebben het uitgelezen en kregen meteen zin om onze koffers te pakken.

boekreview saskia balmaekers mijn rome
Toen Saskia 20 jaar geleden voor het eerst in Rome kwam aanwaaien, was het liefde op het eerste gezicht. Meer nog dan de grootsheid van deze stad viel ze voor de sfeer die Rome ademt en die brengt ze in haar boek feilloos over op haar lezers. Saskia laat je de stad zien vanuit een jarenlange persoonlijke beleving. 'Mijn Rome' is dan ook geen droge opsomming van highlights, maar een handleiding om voluit van de Eeuwige Stad te genieten. Ze vertelt over haar favoriete spots, restaurants, neemt je mee naar minder bekende, maar inspirerende plekken en laat je op een wel heel originele manier kennis maken met de dieren en fonteinen van de Italiaanse hoofdstad. Niks is so Roman als espresso's en Saskia tipt meteen de meest bijzondere plekjes om ervan te genieten. Iets wat wij heel erg weten te waarderen zijn de leuke hoofdstukjes over street food en street art. Dát en de prachtige foto's geven ons meteen zin om te vertrekken. Saskia heeft de atmosfera van de Italiaanse hoofdstad goed ingeblikt en daarom is dit boek een perfecte aanvulling op de reguliere gidsen. Een must voor iedere Italiëliefhebber.

'Mijn Rome' Saskia Balmaekers. ISBN/EAN: 978 94 0160 660 8 - Uitgegeven bij XANDER 2017 - Paperback, 240 pagina's - Prijs: € 19,99.

© TEKST: WG- DICHTBIJ & VER WEG 2017

REVIEW: MIJN ROME - SASKIA BALMAEKERS